بسمالله الرحمن الرحیم
الحمدلله ربالعالمین و صلاة و سلام علی بشیر نذیر، السراج المنیر، العبد الموید الرسول المسدد ابولقاسم محمد و علی آله اطیبین طاهرین
غفرَ اللهُ لی و لکم، اقول قولی هذا و استغفرُ لی و لکم، قالَ سبحان و تعالی "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوتُنَّ إِلاَّ وَأَنتُم مُّسْلِمُون (۱۰۲) وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنْتُمْ عَلَى شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُون(۱۰۳)
در هفتهای که پیش رو داریم مناسبت خیلی زیاد است و باتوجه به گرمی هوا و روزهدار بودن شما باید به آنها اشاره کنیم چون صحیح نیست که خیلی در این هوای گرم مزاحم شویم.
راس مطالب آن چیزی است که ذکر آن عبادت خدا است که همان ذکر امیرمومنان علیه السلام میباشد. نام بردن از نام مبارکش عبادت خدا است که روایات اهل سنت از رسول خدا، محمد مصطفی(ص) خطاب به جابر بن عبدالله انصاری نقل کردند" یا جابر «زَیِّنُوا مَجَالِسَکُمْ بِذِکْرِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِب»؛ یعنی مجالس خود را با یاد علی بن ابیطالب(ع)، زینت دهید.
روایتی که شیعه و اهل سنت بر آن متفقٌ علیه است که این روایت خیلی جالب و پر معنا است که هم برای ما و وبرادران اهل سنت ما تکان دهنده است که " قالَ رسول الله(ص) : لَوْ أَنَّ الْفیاضُ [الرِّيَاضَ] أَقْلَامٌ وَ الْبَحْرَ مِدَادٌ وَ الْجِنَّ حُسَّابٌ وَ الْإِنْسَ كُتَّابٌ مَا أَحْصَوْا فَضَائِلَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِب" به این معنا که اگر همه باغها درختانشان قلم شوند و تمام دریاها مرکب شوند و جن و انس نویسنده شوند، نمیتوانند فضائل مولا علی علیه،السلام را جمع آوری کنند.
روایت دیگری که اهل سنت و شیعه بر آن متفق علیه هستند این حدیث شریف است که بیشتر در تفسیر آیهای از سوره یاسین آمده" آنها را متوقف کنید چون مسئول هستند پاسخ دهند" در تفسیر این آیه آمده که «لا يجوز احد الصراط الا من کتب له علي الجواز علی بن ابی طالب».
سر صراط آنان را عبور نمیدهند مگر در صورتی که یک جوازی در دست آنها باشد که ولایت علی(ع) در آن نوشته شده باشد.
نيز محب طبري شافعي عين روايت را بدين مضمون از قيس بن ابي حازم نقل مي کند:
عن قيس ابن ابي حازم قال: التقي ابوبکر و علي بن ابيطالب رضي الله عنهما، فتبسم ابوبکر في وجه علي فقال له مالک تبسمت؟ قال: سمعت رسول الله صلي الله عليه و آله يقول: لا يجوز احد الصراط الا من کتب له علي الجواز، اخرجه ابن السمان في کتاب الموافقة .
مي گويد که قيس بن ابي حازم گفت: برخورد کردند با يکديگر ابو بکر و علي بن ابيطالب، در اين حال ابوبکر در چهره علي تبسمي نمود، حضرت فرمود چرا تبسم نمودي؟
گفت: از رسول خدا شنيدم که مي فرمود: کسي از صراط عبور نمي کند مگر آنکه علي پروانه خروج براي او بنويسد.
واز دیگر احادیثی که مسلَم هستند یعنی قطعی الصدور میباشند میتوان به حدیث ا کُنّا نَعْرِفُ الْمُنافِقینَ عَلى عَهْدِ رَسُولِ اللهِ(صلى الله علیه وآله) اِلاّ بِثلاث: بَتَکْذیبِهِمُ اللهَ وَ رَسُوْلَهُ وَ التَّخلُّفِ عَنِ الصَّلاةِ وَ بُغْضِهِمْ عَلِىِّ ابْنَ اَبیطالِب(علیه السلام) به این معنا که منافقان را نشناختیم مگر با سه علامت از قبیل تکذیب خدا و پیامبر(ص)، در نماز حاضر نمیشدند و علامت سوم بغض و نفرت نسبت به علی علیهالسلام" و اما محبان علی علیهالسلام جز مومنان راستین و با اخلاص هستند.
امیدوارم کسانی که خداوند افتخار شیعه امام علی(ع) بودن را به آنها داده است، مطالعه و تحقیق بیشتری داشته باشند. هر چه انسان تحقیق بیشتری داشته باشد، ایمان قویتر میشود. برادران اهل سنت و کسانی که در این زمینه منفعل عمل کردهاند، نیز میتوانند به علما مراجعه کنند. برای بحث با آنها به استناد آیات قرآن و روایات پیامبر(ص) اعلام آمادگی میکنیم تا در خصوص جانشینی امام علی(ع) بحث کنیم.
بسمالله الرحمن الرحیم
�«یا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصّادِقینَ» مجددا خود و شما عزیزان را به تقوای الهی توصیه میکنم. متقی باشیم و از خدا بترسیم و گناه را از صحنه زندگی خارج کنیم و سعی کنیم با خدا و به نام او زندگی کنیم که تقوا وصیت انبیا و اوصیا بوده است.
در ایامی که در پیش داریم یکی از مناسبات بسیار بسیار مهم لیالی قدر است که خداوند در رابطه با شبهای قدر سوره نازل کرده است
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
إِنَّا انزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ (۱) وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ (۲) لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَ لْفِ شَهْرٍ (۳) تَنَزَّلُ الْمَلاَئِكَةُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِم مِن كُلِّ أَمْرٍ (٤) سَلاَمٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ (۵)"
دلیل نامگذاری این شبها سه احتمال ذکر شده است یکی به معنای تنگی، دوم به معنای عظمت و منزلت اما چیزی که به نظر مناسبتتر میرسد معنای تقدیر است، که خداوند در این شبها سرنوشت شما، پیروزیهای شما و ملت و موفقیتهایی برای شما در این شبها را مقدر میکند.
اگر با حضور قلب در شبهای قدر حاضر شویم بهتر از هزار ماه عبادت است. با توجه به اینکه دوران حکومت بنی امیه هزار ماه است بنا به تفسیر میتوان بیان کرد که اگر با حضور قلب در شب قدر حاضر شویم همه فتنه و شرارت دوران معاویه و بنیامیه جبران میشود.
معاویه و بنیامیه برنامهریزیهای خطرناکی داشتند که تکفیریها و داعش نیز هنوز دنبالهرو همین برنامهها هستند. فکر نکنید که فتنه بنیامیه فراموش شده است. بنیامیه فسادی ایجاد کردهاند که تا قیامت باقی میماند.
ما برای آینده خود و مصون ماندن از بنیامیه و همه دیکتاتوریهای مستبد و ظالم دنبالهرو آنها به اسلام ناب محمدی(ص) نیاز داریم. اسلام محمدی(ص) مبتنی بر قرائت و تفسیر امام علی(ع) است.
در مقابل اسلام ناب محمدی(ص) که همان اسلام علوی و اسلام حق، آزادی، عدل و حمایت از مستضعفان و محرومان است، اسلام بنیامیه قرار دارد، مسأله محفوظ ماندن از شرور بنیامیه تا قیامت ادامه دارد و اکنون داعشیها دنبال رو اسلام معاویه هستند.
یکی از مناسباتی که پیش رو داریم سالروز قیام ۱۵خرداد و گرامیداشت این روز است، به گفته امام خمینی(ره)، ۱۵ خرداد شعله فروزانی از نهضت امام حسین(ع) در مقابل دستگاه استبداد بنیامیه بود به این دلیل که روز ۱۵ خرداد در آن سال مصادف با ۱۲ محرم بود که در این روز عده زیادی از عزاداران امام حسین(ع) را به شهادت رساندند.
مناسبت دیگر ۱۴ خرداد، سالروز درگذشت امام خمینی(ره) است. مقام معظم رهبری در این خصوص میگویند " خمینی(ره) زنده است تا اسلام زنده است. امام خمینی(ره) منادی اسلام ناب محمدی(ص) و حامی محرومان و مستضفعان بود. امام در برخورد با مستکبرین برخورد قاطع و جدی داشت و سلطه بیگانه را بر ایران اسلامی نمیپذیرفت. مردم ما درسهای مختلفی از امام خمینی(ره) آموختهاند و آنچه هنوز باقی مانده است را باید از جانشین ایشان یعنی مقام معظم رهبری بیاموزند".
مقام معظم رهبری دین خود را به مردم ادا کرده است و هیچ کوتاهی در زمینه نصیحت نکرده و نمیکند. اگر برخی مسائل باقی میمانند، دیگر تقصیر رهبری نیست. چرا که ایشان صحبتهای خود را کردهاند. مثلا در زمینه اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی، حمایت از کارگر ایرانی که مقام معظم رهبری بارها آنها را مطرح کردهاست. اگر در فرمایشات رهبری، ملت و دولت مناقشه میکنند و یا بی اهمیت باشند، دیگر تقصیر رهبری نیست. رهبری فریاد حمایت از کالای ایران سر میدهد، اما دیگران از کالای ایرانی حمایت نمیکنند. عقل، روح، ایمان و تقوای کسانی که از رهبری پیروی نمیکنند، اشکال دارد که اید این خصوصیات را اصلاح کرد.
اگر از صمیم قلب به آنچه رهبری میگوید، معتقد باشیم، ایمان داریم که صحبتهای ایشان به خیر و صلاح دنیا و آخرت ما هستند و از فرمایشات رهبری پیروی کنیم، پیروز هستیم و تیر ترامپ و امثال او به سنگ خواهد خورد.
کارخانه گروه ملی فولاد، کارخانه بسیار موفقی بوده و تملک این کارخانه هماکنون به صاحب قبلی آن یعنی بانک ملی بازگشته است. مسئولان بانک ملی وضع مالی خوبی دارند و مشکل مالی ندارند. از آنها میخواهیم حقوق کارکنان زحمتکش گروه ملی فولاد را پرداخت کنند.
کارگران گروه ملی فولاد تنها نیستند. خواسته این افراد، خواسته تمام ملت است و مردم از آنها پشتیبانی میکنند. این کارگران هستند که کشور را اداره میکنند. باید به مشکلات آنها رسیدگی شود.