سه شنبه 09 آذر 1400

دیدار حضرت آیت الله موسوی جزایری با جمعی از طلاب و فضلای دزفولی مقیم قم

دیدار حضرت آیت الله موسوی جزایری با جمعی از طلاب و فضلای دزفولی مقیم قم

 آیت الله موسوی جزایری در جمع طلاب و فضلای دزفولی مقیم حوزه علمیه قم، ضمن تاکید بر تقویت ارتباط طلاب با وجود نازنین قائم آل محمد(عج) خاطرنشان کرد: سربازان همواره باید ارتباط خود را با فرمانده حفظ و تقویت نموده، این اتصال و ارتباط را با افزایش آمادگی برای ظهور ایشان تقویت نمایند.

آیت الله موسوی جزائری در ادامه، ضمن اشاره بر اهمیت توجه به ظرفیت‌های دانشی طلاب و فضلای حوزه های علمیه، با بیان این که دانشگاه امیرالمومنین(ع) استان خوزستان، آماده بهره‌گیری از ظرفیت علمی طلاب پژوهشگر و اساتید فاخر استان است، خاطرنشان کرد: ضعف حضور مستمر طلاب و مبلغان در استان خوزستان چالش‌هایی را ناظر به فرهنگ دینی منطقه ایجاد نموده است.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به فتوای مراجع، در رابطه با امکان برقراری نماز جماعت با حضور امامان غیر معمم اشاره کرد و ابراز داشت: بر اساس فتاوای عموم مراجع معظم تقلید تا زمانی که امکان دارد در یک مسجد معمم پیش نماز باشد، جایز نیست پشت سر غیر معمم نماز خواند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در برخی از مساجد استان، فضای برپایی نماز جماعت با حضور ائمه جماعت غیر معمم ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با حضور میدانی طلاب و فضلا در استان، شاهد برپایی هرچه باشکوه‌تر نمازهای جماعت در مساجد با حضور طلاب باشیم.

وی بر اهمیت راه اندازی دانشکده‌های تخصصی دانشگاه امیر المومنین(ع) در شهرهای مختلف استان خوزستان تاکید و با بیان این که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت بیش از پیش طلاب و فضلا بهره‌مند شویم، یادآور شد: مردم دزفول انسان های مومن و معتقد بوده، تقید خاصی به وجوهات شرعیه دارند و در انجام امورات خیریه پیش تاز هستند. در حوزه تقویت بنیه های فرهنگ دینی نباید از ظرفیت خیرین استان غافل بود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان خوزستان در بخش پایانی سخنان خود به بیان خاطراتی در رابطه با فرمان تشکیل بسیج مستضعفین امام(ره) و شکل گیری بسیج در استان خوزستان ارائه کرد و ابراز داشت: شهید چمران پیشتاز تشکیل بسیج در استان خوزستان بوده، تشکیلات ابتدایی بسیج استان خوزستان را سازماندهی و تقویت نمود.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که طلاب و روحانیون خلف صالح علما و ادامه دهنده راه شهدا و ایثارگران هستند، خاطرنشان کرد: بر طلاب و روحانیون لازم است تا قدردان حضور در حوزه‌های علمیه بوده، عَلَم معارف ناب الهی را با افتخار بلند نمایند.

انتقاد آیت الله موسوی جزائری از امامت غیرمعممین در نماز جماعت

حجت الاسلام والمسلمین رضایی مهر نیز در ابتدای این جلسه با اشاره به پنجم آذر ۱۳۵۸ و روز تشکیل بسیج مستضعفین به امر امام راحل قدس سرّه خاطرنشان کرد که نقش بسیج مستضعفین در طول دفاع مقدس و پس از آن در دوره های مختلف نظام اسلامی هویداست و حضور آگاهانه، عاقلانه و عاشقانه بسیجیان جان‌برکف که شهدا حاصلی از این شجره مبارکه هستند، بر کسی پوشیده نیست. بسیجیان نقش اساسی در شکست توطئه‌های نظام سلطه داشته، مبارزه‌ای آگانه با جریان نفوذ و تحریف داشتند.

وی حضور جهادی در عرصه‌های مختلف یاری رسانی به مردم در مصائب، بلاها و بازسازی‌ها و نیز حضور در روستاهای دورافتاده و مناطق کم برخوردار را تنها بخشی از تاثیرگذاری بسیج مستضعفان دانست.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر این که تمام شهدای انقلاب از محصولات شجره طیبه بسیج هستند، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های بسیجیان, ایفای نقش کلیدی در عملیاتی سازی جریان تولید در کشور بوده و هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی مهر در بخش دیگری از سخنان خود توضیحاتی در رابطه با حوزه‌های علمیه، مباحث فرهنگی و پتانسیل جامعه طلاب و روحانیون دزفول ارائه کرد و ابراز داشت: فضلا و علمای دزفولی مقیم قم، در عرصه تدریس، کرسی‌های سطوح تحصیلی مختلف را بر عهده دارند.

نماینده طلاب و فضلای دزفول در مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم افزود: طلاب و فضلای دزفول در عرصه تحقیق و پژوهش آثار ارزشمندی را در حوزه‌های دانشی فقه، اصول، فلسفه، کلام، تفسیر، تاریخ و ادیان و مذاهب خلق نموده‌اند، که نشان دهنده عمق اهتمام ایشان به مقوله پژوهش های دینی است.

وی با بیان این که بخش عمده‎‌ای از حوزویان دزفولی حوزه قم، در مراکز علمی و تصمیم گیری مشغول فعالیت بوده و از پتانسیل ارزشمندی در حوزه مدیریت عرصه‌های علمی، فرهنگی و اجرایی برخوردار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی مهر در بخش پایانی سخنان خود به برخی دیگر از ظرفیت های طلاب و فضلای دزفولی حوزه علمیه قم اشاره کرد و ابراز داشت: در عین وجود تمام ظرفیت‌های علمی و تبلیغی طلاب و فضلا، متاسفانه آنگونه که باید نه در شهر دزفول و نه در استان از این استعدادها استفاده نشده است که امیدواریم با انسجام مدیریتی نهادهای مربوطه این مشکل حل شود.

 

 

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع رسانی دفتر زعیم حوزه های علمیه استان خوزستان حضرت آيت الله سید محمد علی موسوی جزایری (مد‌ظله‌العالی)