چهارشنبه 10 دی 1399

مراسم گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) و شهید سلیمانی

مراسم گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) و شهید سلیمانی



آیت الله موسوی جزایری ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) و شهید سلیمانی که از سوی آموزش و پرورش استان خوزستان برگزار شد، حضرت زهرا را الگویی برای تمام انسان معرفی کرد و گفت:
حضرت فاطمه زهرا اولین سرباز ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام است.

ایشان با اشاره به آیه شریفه يا أَيُّهَا النَّبِيُّ جاهِدِ الْكُفَّارَ وَ الْمُنافِقِينَ وَ اغْلُظْ عَلَيْهِمْ گفت: خداوند به پیامبر اسلام(ص) دستور می‌دهد که با کفار و منافقین پیکار کند اما عمر شریف ایشان به پیکار با منافین نرسید.

وی افزود: اما بعد از ارتحال پیامبر اکرم پرچمدار مبارزه با منافقین، حضرت زهرا سلام الله علیها شد که با روشنگری و خواندن خطبه پرده از چهره منافقین برداشت.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان به اهمیت والای خطبه فدکیه اشاره کرد و گفت: کلمه به کلمه خطبه فدکیه برای ما درس است و جا دارد که این خطبه در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تدریس شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان بر ضرورت پیکار با کفار و منافقین تاکید کرد و گفت: این راه تا قیامت ادامه دارد و ما باید تا قیامت با دشمنانی که حاج‌قاسم‌ها و فخری‌زاده‌ها را به شهادت می‌رسانند مبارزه و پیکار کنیم.

آیت الله موسوی جزایری همچنین ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن اولین سالگرد شهدای مقاومت، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به دو ویژگی از این سرداران اشاره نمود و گفت:
بنده با هر دو شهید عزیز رفاقت داشتم، هر دو شهید والامقام در تقوا و تواضع مثال زدنی بودند و همیشه آرزوی شهادت را داشتند.

ایشان در پایان افزود: با خدا عهد می‌بندیم که راهشان را تا انتصار نهایی ادامه دهیم

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع رسانی دفتر زعیم حوزه های علمیه استان خوزستان حضرت آيت الله سید محمد علی موسوی جزایری (مد‌ظله‌العالی)